sobota, 24 listopada 2012

Blue Balliet, W pogoni za Vermeerem

   Przeczytałam tę książkę dwukrotnie. Pierwszy raz sięgnęłam po nią, gdy miałam jedenaście czy dwanaście lat. Dużo ilustracji, niewielka objętość... i myślałam, że tekst nie będzie zbytnio skomplikowany, a tu misterna tajemnica, wielowątkowa fabuła, niedomówienia, ciągłe intrygi. Naprawdę trudno było mi się połapać.
   Głównymi bohaterami jest para dwunastolatków: Petra i Calder, którzy zainspirowani słowami swojej nauczycielki, Isabel Hussey, postanawiają rozwikłać zagadkę twórczości Jahannesa Vermeera. Utwór zawiera wiele ciekawych opisów dzieł i ich głęboką analizę, można poznać masę interesujących ciekawostek z życia malarza.
   Ta książka jest dla osób lubiących historię, to na pewno. Ale myślę, że zainteresuje także fanów przygody, akcji, kryminalistyki, bo mrożących krew w żyłach episodów naprawdę nie brakuje:-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz